neverending reasons.

ännu en julafton. juhelg. avklarad. den 19e i ordningen. kändes väldigt konstigt att fira utan Pappa. vi var alla syskonen förutom Nanna som var hemma med sin familj i göteborg och Pappa som var hos sin syskon i skåne och firade med sin tjej. mormor och morfar var här men farmor orkar inte komma hit.

det har varit en väldigt konstig jul över huvudtaget. inget har varit på riktigt liksom. väldigt underligt. julstämningen har helt uteblivit. man har knappt greppat att allt lixom redan är förbi innan den ens börjat. det stämmer verkligen att julen betyder mindre för en för varje år som går...för varje år äldre man blir.

kanske blir den anorlunda den dagen man skaffar egen familj. då kanske julen börjar betyda sådär mycket igen...som det gjorde när man var liten pojk.

fick iofs en del schyssta saker. slips, halsduk, tröja, kallingar, hörlurar, hårvax, pengar, USB-minne, football manager07 m.m.....

sen igår på juldagen ringde Nore och bjöd på julmiddag. det var trevligt. vi skulle käka, lira tv-spel, förkröka och sen dra ut. redan när jag hörde den utsatta tiden så vart jag orolig...17.00...kröka från redan då? å min misstankar visade sig befogade senare under kvällen. för ett flertal öl och shots senare så var man ju minst sagt skön i skallen. vi tog 22 bussen in och när vi anlände till slussen så kände jag att det inte höll. jag avböjde från att hänga med ut och satte mig på första bästa buss back to Värmdö. väl på bussen så spydde jag nog 4-5 ggr iaf och skrämde iväg alla som satt inom radien av 10 meter nära mig.. ringde mamma och hon kom och hämta mig i vägskäl. pinsamt. värdelöst men it happends to the best of us. får tänka positivt. fick iaf mycket sömn och slapp spendera pengar på krogen iaf...;)

dagen till ära har jag spenderat hemma hos pappa och firat jul där. mysigt. han blev glad för beatles cd;n jag köpt. dagen kommer fortsätta med att såklart sitta och nörda här vid datorn en stund. sen ska jag på bio med leo och mamma. vi ska se "babel"... efter många rekomendationer och extremt bra recensioner så ska de väl krävas ett mirakel att man ska bli besviken på denna hyllade film...? eller...

sen ikväll sover jag nog hos pappa. för i morgon bär det ju av. mor storvreta innebandycup. samling 06.45 i grisslinge. skööön tid :S.. men det ska bli sjukt roligt. ser väldigt mycket fram emot det. vi åker iväg med ett grymt lag och har nog fan chansen att ta hem alltihop...det vore ju hur ballt som helst...sveriges största innebandyturnering :D

sen kommer jag hem 29;e. då blire shoppingdagar och sen nyår som man till en början kommer spendera hemma hos Oscar. middag och förkrök iaf. sen om vi får dit massa brudar och skönt folk så stannar man nog där hela kvällen fast det är ju mindre troligt. inga orkar ju åka ut till ängsvik... kanske blir att man drar vidare till någon annan fin fetfest eller kanske i värsta fall krogen? jaja, who knows...

Du åker till Frankrike i morgon. ha så jävla roligt. fast tråkigt att du är borta i 14 dagar. vi ses när du kommer hem! :) såklart.

näh nu ska jag ta en dusch, dra 2 treo, packa inför morgondagen och åka in till stan med mamma!
skriver när jag kommer hem igen.



 

all for now
over and out
yours truly
Nemo Hedén

Kommentarer
Postat av: Leo

Trist med babel :)

Lycka till i storvreta bejb!
puss

2006-12-26 @ 15:52:17
Postat av: Valentin

Du ska fan va glad, här sitter jag lixom 700 till 800kr fattigare och hade en kuk tråkig juldags kväll...

2006-12-26 @ 16:24:49
Postat av: SÖDERBÖNA.

Kul med ett intressant inlägg igen! skadeglädjen är den enda sanna glädjen är väl vad dom säger..? belive me. jag har också gjort bort mig. alkoholen tar oss alla iväg på olika åkturer ibland. hoppas det går bra i cupen! keep writing! puss.

2006-12-26 @ 22:04:02
Postat av: Nemo

Hej hopp! Glad jag blir att höra att kvällen sög Valentin ;) and for everybodys information! BABEL VAR KUNGLIG! hörs om några dagar igen. puss

2006-12-26 @ 22:08:10
Postat av: Charlotta

Hejdå söt.. ha det så bra här hemma,
så ses vi, såklart, när jag kommer tillbaka.
kommer sakna dig ;)
och gott nytt år i förskott, ha det så roligt :D
lycka till i storvreta!
pusss

2006-12-27 @ 04:44:42
Postat av: J

Spelar ju ingen roll om jag är anonym eller inte, du vet iaf inte vem jag är, men min personliga åsikt är att jag gillade din blogg mer när du skrev med kursiv text om allt du tänkte på. det blir mycket: "detta har jag gjort idag", och för mig e de inte lika givande, dock för många andra säkert intressant. absolut ingen negativ kritik. bara tankar.

2006-12-29 @ 05:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback