Lost in Translation.

hur vill du ha det? hur vill jag ha det? vem ska ta steget och börja prata allvar? tror ingen av oss förstår allvaret medans man fortfarande bara trivs så bra med läget. ska man ändra på något man trivs med eller vill vi mer? jag vet inte...vet du?


nu sitter man här igen. ännu en söndagkväll. en sådan där ångestladdad kväll. när man bara har vart med om en så trevlig helg och bara spyr av blotta tanken att man har 5 dagar skola framför sig. ja. faktiskt. spyr. det är nog rätt ord. för just nu känns skolan något så fruktansvärt segt och tråkigt så det liknar ingenting men som alla andra säger så är det väl bara att försöka genomlida just för att det faktiskt bara är mindre än 2 veckor kvar...

helgen då?

inleddes med spagetti och falukorv hemma hos leo på fredagkväll. sen efter maten drog vi på nivå22 och drack några bärs och kom på rätt sida så att säga. sen senare på kvällen så drog vi hem till Leo å då kom Charlotta o hennes polare å hälsade på. mysigt.

lördagen inleddes med vakning hos Leo och snabb hemgång. vart förbi farmor och hjälpte henne med lite saker. sen tittade jag när Värmdös a-lag fick spö med 13-3. pinsammt dåliga var dom faktiskt. sen efter det började kvällen och HELGEN på allvar. förkrök hemma hos Olle inför helgen höjdpunkt:

MANGE SCHMIDT PÅ BERNS!

förkröket blev som vanligt jävligt hett när man är med sina gamla bandypolare. petter, olle, micke o Co fast detta förkrök innehöll även mycket skönt snack. jävligt nice. vi drog in med halv 9 bussen vilket visade sig vara lite föör tidigt kan man säga utan att överdriva. vi var på Berns vid 9 för vi trodde att konserten skulle börja kl 22 som de stod på biljetten men då säger tjockisen i entrén att Mange går på scén kl 23! vi suckar djupt och förstår då varför vi är helt ensamma på Berns :) vi knäcker några snabba bira i den för övrigt SJUKT dyra Baren. mycket väntan men är man full och i trevligt sällskap så går tiden hyffsat fort. well well, 5 toabesök och 5 öl senare så glider han på scén! Mange. Berns är i princip fullsmockad. och det visade sig bli en riktigt bra konsert. bra ös. han är riktigt jävla skön alltså. jag var minst sagt nöjd efter. hade höga förvätningar och dom infriades.

sen efter konserten drog några av oss till ett rockhak medans jag och Petter hade hört nys om att Leo var ensam hemma IKVÄLL med så vi bestämde oss för att ha en ofrivillig efterfest hos Leo. sagt och gjort. vi drog dit där Leo satt med Jonna och chillade. dit kom även Charlotta och hennes syrra och det blev kväll nummer 2 som avslutades mysigt hemma hos Leo. dock denna kväll med mkt högre promille...mådde piss ett bra tag. skönt att jag dock klarade mig ifrån några pinsamma öden som spya eller nåt annat....:)

idag var tänkt som en lat chill dag utan några plikter eller något sådant. men såklart när man kommer hem vid 13 snåret så hetsas man av Kim att vara på med innebandymatchen som man hade tänkt att skippa. efter ha fått beskedet att bli hämtad här i ängsvik så gav jag dock med mig. vi skulle möta Jarlaberg och taggningen och uppladdningen KUNDE ju minst sagt varit bättre men det visade sig bli en rätt skön match. vi spöade dom med 8-1 efter mål och sköna assist av mig. tror jag gjorde 4 poäng och fixade en straff på ett minst sagt hett sätt ;) dribbla av en kille och tunnlade en annan. det var nice. och sättet Kim förvalta straffen på var sjukt. bara han som gör så.

sen har jag bara chillat här hemma. ätit god mat och kollat på TV. såg bajen få spö (åter igen) av FC köpenhamn. är så trött på bajen...:(


det jag hatar mest med söndagar är att jag ALLTID gör så jävla mycket på helgen. det blir oftast dubbel krökkväll. lite sömn. sova borta. jobb. och matcher. och sen så är måndag min tyngsta dag. det är så jävla dåligt och oplanerat egentligen. dålig tajming är fel ord. söker nåt annat ord. anyway... det är bara så jobbigt. måndagar går jag 8-17 och sen jobbar jag 18-21. det är lixom sjukt när jag är så sliten och förstörd efter helgens bravader...frågan är hur jag gör i morgon....hum hum hum....




Nemos Önskelista 2007:

  • Bajens ÅrsDVD 2006
  • presentkort på parfym affär...
  • schyssta hörlurar till mp3
  • gymkort body joy
  • snygga slipsar & het halsduk


Ola Svensson nominerad till 4 rockbjörnar. kommentarer överflödiga? det är helt sjukt. en kille som kommer 8:a i Idol. KÄNN PÅ DEN. 8:a!!! och så blir snubben nominerad till 4 rockbjörnar? det är ju helt jävla sjukt. på riktigt. det är det finaste priset man kan få. priset som svenska folket röstar fram. jag förstår ingenting. inte mig emot dock. jag tycker Ola är rätt skön men lixom... folk kommer ju inte ta galan på allvar i år. om Ola blir Rockbjörnens kung och vinner några priser. hur ska artister som Moneybrother, Per Gessle och Håkan Hellström reagera som skriver sin egen musik och text? oj oj...det kan bli en soppa av klass....

bjud på en kommentar?

nej faktiskt. kanske tråkigt inlägg fast jag orkar faktiskt inte skriva mer. ska ta och se nya Beck också som jag hyrt... "flickan i jordkällaren". visst ska den vara relativt kass men va fan..har ju hyrt den så.

god natt gott folk.
all for now
over and out
yours truly
Nemo Hedén

Kommentarer
Postat av: annie

yes, nummer 1 som vanligt en söndagkväll som denna.
söndagar suger, kan inte annat än samtycka, de två kommande veckorna blir ett rent helvete, skola+jobb från typ 8 - 23 varje dag. lovely.
låter som att du haft en trevligt helg iaf, som vanligt :)
puss

2006-12-10 @ 22:32:08
Postat av: Flöjt

Beck är aldrig kass Nemo, d vet du ;)
Tack för straffen, behövde den som uppvärmning inför straffar i storvreta finalen som vi vinner =D

2006-12-11 @ 00:14:13
Postat av: Jessica

Ville bara berätta att jag tycker om dig.
Puss älskling

2006-12-11 @ 02:01:40
Postat av: Leo

Taskigt att skriva blogg när jag är borta hela söndagen :( Tur för dig annie, du fick chansen och tog den. Aldrig mer! ;)

Helgen va riktigt nice men jag har fan aldrig varit så trött.. Skönast va ju lätt hemma hos mig på lördan när du kom hit efter Berns och berättar hur jävla grymt det va på berns med mange schmidt.
5 minuter senare så skulle du berätta nåt annat om kvällen men hade helt glömt bort var du hade varit nånstans. Haha va du skämdes när jag sa att det va Berns du hade varit på :D

2006-12-11 @ 11:45:11
Postat av: Nemo

Hahaha...just det! fan, lördags kvällen är jävligt svart för mig (efter konserten iaf). sjukt många minnesluckor då men ändå grymt lyckad kväll och helg generellt också faktiskt... nu blickar vi fram emot nästa helg :D BRA ANNIE! uppmärksamt att ta chansen ;)

2006-12-11 @ 12:02:53
Postat av: Din Mama

Tillåt mig att säga: DU ÄR URSNYGG MAN !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback