bed of roses.

That's why we sieze the moment, and try to freeze it and own it
Squeeze it and hold it, 'cos we consider these minutes golden

eminem - sing for the moment. underbart citat.





 

lär dig en sak. jag skriver varje kväll. gör till vana att läsa varje kväll. ni kanske missade ett magiskt inlägg last night? som handlade om dig? det blir inte samma magi att läsa flera inlägg i rad i slutet av veckan tex... skriver då detta för att jag vart extra nöjd över gårdagens inlägg ;)



bra dum man är egentligen. kunde jag inte bara skitit innebandyn ikväll? nej då. självklart ska jag köra ändå när jag redan känner mig sjukt hängig å illamående och nu mår jag bara sämre. jag säger det nu. denna vecka ska bli lugn. ska inte träna nå mer. ska sova mkt och dricka mkt vatten. sen är det ju jobb fri OCH matchfri helg. riktigt jävla underbart. stört behövligt!

Lördag Natt/Morgon var riktigt nice!



sitter här och lyssnar på Bed of Roses. eriks version är ju så stört bra att man nästan gråter. fast bon jovis är stört bra också. han tar ju knappt i lixom. fett imponerande. men jag gillar ändå eriks mer idol-nörd som man är  ;)

hoppas du lärt dig en läxa nu. kanske dags att ta klivet in i vuxen världen? börja ta lite kontroll? de hjälper dock inte att ångra sig å gräma sig. bit i det sura äpplet och lär dig av dina misstag istället. även den bäste kan göra fel.




vet ni vad? jag gråter ganska ofta. jag sminkar mig när går ut ibland. jag skriver en del poesi. jag har ljugit för dom jag älskar. jag gör många sjuka saker som ses som fel. jävligt fel. jag har brytit mot många lagar.

men vet du hur mkt jag bryr mig om folk som ser mig som största fjollan? folk som tkr jag är en jävla bög. det finns många. det vet jag. folk som tkr illa om mig för den jag är. för att ses och hörs. för att jag heter Nemo. alla vet vem Nemo är. vet du vad jag har att säga er? jag citerar sveriges bästa rappare Mange Schmidt från låten "håll käften":

"hata om du vill och va avundsjuk
men det klär dig jävligt dåligt så sug min kuk"




faan. hatar att må dåligt. nu när man ändå mår väldigt bra psykiskt så mår man skit fysiskt. känner mig hängig som fan. har huvudverk. illamående. har tagit 2 treo men dom hjälpte inte. fett märkligt. hoppas det bara inte är vinterkräksjukan för då tar jag livet av mig.

jag älskar dig mamma. du är aldrig arg. du tar alltid hand om mig. ångrar inte sekund att jag flyttade till dig. inget illa mot pappa men jag trivs väldigt bra. du är finast på hela jorden. du förtjänar alla kramar!

en sak hatar jag med att blogga på blogg.se. vet ni vad det är? man kan ju inte se hur många läsare man har. det suger ju totalt. tänk om alla som läste kunde kommentera en gång? snälla? ;)





i wanna lay you down on a bed of roses

for now i´ll sleep on a bed of nails


kvällens låt: Bed Of Roses. LÄTT!

börjar förstå storheten av låten nu alex =)



vill ni veta några låtar som aldrig dör? som alltid kommer vara grymma?
såna där låtar som man lyssnade på typ 500 ggr om dagen när dom kom
och sen nu när man inte hört dom år och dagar så blir man överlycklig när man hör
dom tex på radio. och inser once again hur fantastiska dom är:


Blink 182 - I Miss you
Eminem - Stan
Sum 41 - Pieces
Darin - Step up
Nick Lachey - Whats left of me
Tiger Lou - Oh Horatio







bara några tankar. over and out. yours truly
Nemo Hedén

Kommentarer
Postat av: annie

härligt, tråkigt och vara sjuk dock.
men vilka jävla underbara låtar det där är, håller med dig till 100 %.
puss!

2006-12-04 @ 22:18:59
Postat av: Chaarlottaaaa

bra skriver Nemo!
(btw, du är snygg!);D

2006-12-04 @ 22:19:14
Postat av: Flöjt

Jag läser alltid ;)

2006-12-04 @ 22:30:20
Postat av: Anonym

Vadå? Du ska ju träna på lördag...Ekvallen kl 1530-1700. Ta med dig dina fotbollspolare! =:-D

2006-12-04 @ 22:59:55
Postat av: FLICKA

Äntligen något nytt:) Bra att du har börjat variera dig.
Jag var trött på den mesiga uttjatade pa bloggen.
XX

2006-12-04 @ 23:10:46
Postat av: Nemo!

KUL MED MÅNGA KOMMENTARER.

2006-12-04 @ 23:26:46
Postat av: Nemo

för att ge andra läsare ett facit så kan jag säga att fotbollsmeddelandet är Klas
och signaturen "FLICKA" är Mikaela :P
avslöjjade :) puss på er

2006-12-04 @ 23:26:59
Postat av: Anonym

bra :)

2006-12-04 @ 23:42:25
Postat av: FLICKA

okej:s men jag heter inte mikaela.
blev du besviken nu?

2006-12-04 @ 23:42:52
Postat av: Nemo

ja lite faktiskt...trodde jag hade koll men tydligen inte..men du är rätt tuff som skriver anonymt iaf :) vem är du då? skäms för att du läser min blogg? eftersom du verkar ha så bra koll på pa-blogg oxå..

2006-12-05 @ 00:37:14
Postat av: FLICKA

Spelar ingen roll vem jag är. Jag skäms inte för att jag har läst din pa blogg.(borde jag göra de?) Ville bara se om det var någon skillnad på kvalitén i din nya blogg i jämfört med din pa blogg och svar JA.
Vi känner varandra, men inte så bra längre.
xx

2006-12-05 @ 00:57:13
Postat av: Nemo

okej. okej. spännande. ja då får det väl förbli en hemlighet då vem du är. men din åsikt är rätt spännande för många tycker att det som du kallar det "mesiga" är det bästa jag gör. hur mkt dom älskar killar som öppnar sig och är känsliga. hur mkt dom kan känna igen sig i det jag skriver då... samtidigt som det finns "din" skara som tkr om att mera läsa om vad man har gjort under dagen/helgen och mera ytliga odjupa saker som sådant jag skriver i denna blogg om. jaja, alla har rätt till en åsikt. kul att du läser iaf. take care.

2006-12-05 @ 01:16:30
Postat av: FLICKA

Okej nu blev de långrandigt, men jag ville bara säga att jag verkligen gillar om man går in på djupet men man måste faktiskt gå vidare eller variera sig om man vill hålla kvar mig som läsare i alla fall, man kan inte bara skriva om samma problem utan att lösa de, känns lite passé då. De känns som en mognare Nemo nu, om du för står. En utveckling :)
puss

2006-12-05 @ 01:32:50
Postat av: Leo

Segt att inte va #1 denna gång :p Annie tar upp kampen haha
Kul med lite ny design men denna va faktiskt jävligt ful tbh :)

2006-12-05 @ 01:34:53
Postat av: Yvette

Bra musik du har :) Erik version av "Bed Of Roses" är helt underbar!

Postat av: Mimmi

tiger lou

2006-12-05 @ 18:18:49
URL: http://manstrom.blogg.se
Postat av: Anonym

du ser dig själv som killen alla har en uppfattning om? the one ?

2006-12-05 @ 19:03:34
Postat av: =:-D

Vadå, du kan ju inte ge folk facit! Då kan ju ingen skriva spännande och mystiska kommentarer... :-) Tur att sign. FLICKA inte är avslöjad - än.

Krya på dig!

2006-12-05 @ 19:04:01
Postat av: Nemo

inte "the one" men ja...väldigt många har en uppfattning av mig. det är bara fakta. positivt eller negativ men det är både på gott och ont såklart. fortsätt kommentera era små mystiska kommentarer. har insett att det bara är trevligt nu :)

2006-12-05 @ 19:42:32
Postat av: Alexander

tjena tjena.. är det här chatten?

2006-12-05 @ 20:09:51
Postat av: www.Mssehlin.blogg.se

hehe sjukt kul att läsa din blogg nu..hehe sitetr och lyssnar på bed of roses har en spelningslista med bonjovi och erik segerstedt där det endast sjunges bed of roses ..haha....vilken kompliman att kim alltid läser..det är en prestation att honna med det...för han har väldigt mkt poker innabndy och jobb på g...hela tiden och bloggarna e långa så det var en grym prestation...vi ses imorrn igen..;)..hehe love you man!

2006-12-06 @ 00:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback