Bättra på din fantasi.

hur länge ska man leva med det ständiga faktum att alla tycker det är så jävla kul att kalla mig "Hitta Nemo" ? lixom jag kanske är trångssynt men jag förstår verkligen inte det roliga i det. det är ju typ så att jag är med om det på jobbet, i skolan, innebandymatcher, fotbollsmatcher, på fester, krogen mm mm... det börjar ju bli som någon jävla parodi och fattar inte folk att jag hör det för jämnan? tröga jävla människor man umgås med egentligen. jag är inte arg eller något. mest är det tråkigt att man inte ens kan garva lite genant åt det längre. att man inte kan typ le lite grann och skämta bort det. för man är såååå trött på det att man bara vänder ryggen till och svarar något drygt...ja jo, typ så...

ännu en helg avverkad och nu börjar verkligen julen närma sig på allvar. på torsdag är det avslutning och denna veckan känns ju...hmm...väldigt onödig om man säger så? speciellt med tanke på att allt som offtast så är våra lärare sjuka eller så har vi sååå värdelösa lektioner att man bara blir irriterad.

gott folk. ungdomar och barn - sök ALDRIG till VTG. sveriges i särklass sämsta skola!


nu har min 26årige storasyster och hennes 3månader gamla Ludvig varit här i några dagar och åker hem i morgon. han är såklart sjukt söt och man känner sig lite...stolt är fel ord...hmm hittar inte ordet men det känns ballt på något sätt. men i måttliga mängder. jävlar va ungar kan skrika ibland. om nätterna. tidigt på morgonen. sjukt irriterande. håll käften spädbarnsjävlar har man bara lust att skrika ut fast då skriker dom väl bara mer. suck. jaja, dom åker hem i morgon så då får man kanske sova igen. hehe. :P fast söt som fan är han faktiskt. när han är tyst :)


jävla shit alltså. jag blir helt förvirrad. vilket läge har jag hamnat i eller? jag är ju alltid i pole position. det är ju jag som styr. det är jag som brukar ha taktpinnen. nu känns det som om bollen är på din sida vilket är ovanligt för mig. jag som brukar vara den stabila som alltid vet. jag som brukar kallas player och lixom kan äga och hålla på som jag vill. plötsligt är jag lixom inte lika 100% på mina ben. jag är inte van vid den position att inte kunna göra det jag vill. när det väl kommit så här lågnt. det är ovanligt. är det bra? det kan ju bara tiden utvisa. jag vet ju faktiskt inte vad jag vill. det vet ju inte du heller....vet någon? only god knows...


Har sett 1 av dom 4 filmerna jag hyrde. som jag skrev om senast. det var "american pie - the naked mile" och den var väl...trevlig. ja vad är dom egentligen? "bra" är väl fel ord men den är helt okej. underhållande är nog ett bättre ord. fast såklart inte i klass med dom tidigare i serien.

helgen då? jodå. helt okej. vad som skulle komma att bli en helt vit helg blev förstås då inte det. det sprack redan på fredag kvällen då jag och leo styrde en liten myskväll hos honom med lite folk, bärs, ölspelet, snusk tärningarna och good music. det blev riktigt nice. leos home har blivit som en lite party pad. det är där vi typ alltid hänger. det är nice som fan faktiskt. det blev ju inget hets. drack bara 5 bärs men man blev ju lite skönt full. :)

nice att sova med dig också. som vanligt. :)

sen lördagen jobbade jag. en av dom tråkigaste jobbgångarna jag haft. vet inte varför. tiden gick bara så sjukt långsamt att man vart helg. bra då att efter jobbet så hängde man med Emma. vi hyrde 2 filmer och åkte hem till Henne och åt chips och drack cola å hade filmkväll. väldigt trevligt att hänga med henne på fridtiden vilket var väldigt lääänge sedan. Emma är en bra tjej! vi såg "Capote" och "She´s the Man" en tung och en fjantfilm. den tunga var rätt bra. fjantfilmen var katastrofalt dålig :P

idag var en dag jag faktiskt lite såg fram emot. mest pga att jag inte jobbade (som jag trodde att jag gjorde) och sen skulle det spelas 2 riktiga hatmöten i innebandyn. först mot Handen borta och sen mot Odelberg hemma. men det blev ju inte riktigt lika skoj som man hade tänkt sig. vi fick rejält med pisk mot Handen och spelade bara 3-3 mot odelberg så dagen blev rätt kass. höjdpunkterna var väl den McChicken man åt mellan matcherna och duschen efter andra matchen....då fattar ni kanske vilken nivå matcherna låg på. rätt surt att när man för en gångs skull inte är bakis på innebandyplanen så är ALLA andra det :P haha...jävla bajslag :)


Bästa låtarna just nu:

Nelly Furtado - all good things come to an end
Red Hot Chili Peppers - Snow (hey oh)
Gwen Stefani feat Akon - the sweet escape
Angels And Airwaves - The War

Missa dom inte!


Veckan som kommer är väldigt intressant. Genrep inför storvreta i morgon. match mot 90orna. och sen så är det löning fredag och shopping all day long. ska köpa alla julklappar på en dag. sen på lördag så är det jobb och på söndag ere julafton.

I morgon fyller pappa 46 år! GRATTIS!


jag har fått värsta Apelsinhetset lately. har typ ätit i snitt 4-5 st om dagen i typ en veckan nu. förstår inte varför. har inte varit en apelsinmänniska förut. märkligt...men bra kanske? frukt är väl alltid bra....kanske inte i extrema mängder, men men :P


näh nu får det vara nog, ska nog försöka sova tidigt.


bara några tankar
all for now
over and out
yours truly
Nemo Hedén

Kommentarer
Postat av: Matte

Är det här man ska kommentera för att vara först?

2006-12-17 @ 21:58:02
Postat av: Matte

Två i rad nu.. I´m your biggest fan ;)

2006-12-17 @ 21:59:11
Postat av: Nemo

wuhhuu.. Matte glider in & snor första platsen ;) i guess Leo, Annie mfl har en ny konkurens!

2006-12-17 @ 22:03:42
Postat av: annie

och vem är denna Matte då? hm... men jag har varit på jobbet och kom precis hem, det är min ursäkt :)
före Leo iaf, som vanligt ;)
nemo nemo, jag kommer aldrig och har aldrig kallat dig hitta nemo, jag är en trogen anti-hitta-nemo fan.
min helg blev vit iaf! puss

2006-12-17 @ 22:37:37
Postat av: Ems.

Nelly Furtado låten är grym!
Bra underhållande blogg! Lika allways! puss.

2006-12-17 @ 22:38:17
Postat av: Leo

Fan asså vad händer egentligen!? Det är ju nästan som om man hade ett liv och inte sitter och uppdaterar nemos blogg varje minut för att få skriva den första kommentaren :/

Nemo, we need to talk :)

2006-12-17 @ 23:05:50
Postat av: Matte

Vad ska man med ett liv till när man har Nemo?

2006-12-17 @ 23:35:29
Postat av: Yvette

Äsch, jag hoppas för din skull att "She's the man" är den 'tunga' filmen, hahah. Den är faktiskt bra :) Och du glömde en låt under "Bästa låtarna just nu" ;) hehe. "Darin - If you wanna" .. den är alltid bäst just nu :) yeah.

Postat av: Jane

"Hitta Nemo" typ som "Tarzan och Jane" för mig då:P
I know the feeling!

2006-12-18 @ 19:27:14
URL: http://hindersson.blogg.se
Postat av: .

Bra Blogg. Bra skrivet. kanske lite långa inlägg ibland... Men skriv vidare for god sake! PUSS

2006-12-18 @ 23:54:02
Postat av: mich

haha nemo ditt namn är hett..men jag irriterar mig på folk som frågar om du verkligen heter det på riktigt...dom tror att du döpt om dig för att heta som fisken..dom e tröga dom fattar inte att filmen är döpt efter dig..;)..aja

2006-12-19 @ 01:13:29
Postat av: Nemo

haha! Tack Michelle!
Du är välkommen när du vill!

2006-12-19 @ 11:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback